Gelişme raporları protokolde belirtilen tarihten en erken 1(bir) ay önce verilebilir. 

Proje gelişme raporunun, komisyonca kabul edilen bir mazeret gösterilmeden  geciktirilmesi durumunda, rapor teslim edilinceye kadar proje yürütücülerinin yürütmekte olduğu tüm projelere ait işlemler durdurulur.

Yapılan uyarıya rağmen 15 gün içerisinde gelişme raporunun verilmemesi durumunda ise GÜBAP Yönergesi  27. Maddesinde belirtilen yaptırımlar uygulanır.

 

Revize Gelişme Raporları en geç 1(bir) ay içerisinde BAP birimine teslim edilmelidir. Gelişme raporunu geciktiren yürütücüler projenin sonuçlandırılmasını takip eden 6(altı) ay içerisinde yeni bir proje başvurusu yapamaz. Birden fazla gelişme raporunun geciktirilmesi durumunda her bir gelişme raporu için 6(altı) ay proje başvurusu yapamaz

Proje süresi 6(altı) aydan fazla olan projelerde Gelişme Raporu verilmeden Sonuç Raporu verilemez. Proje, proje önerisindeki İş Paketleri (İP), Görev Dağılımı ve Sürelere göre yürütülmelidir.

Proje yürütücüsü gelişme raporu döneminde gerekçesi ile birlikte projede değişiklik  (Projede amaç, kapsam, yöntem değişiklik talebi,ek süre, ek bütçe, araştırmacı ekleme/çıkarma talebi, proje bütçe kalemleri arası değişiklik talebi v.b. ) talebinde bulunabilir. Ek bütçe talepleri toplam proje bütçesinin (1/4)’ünden fazla olamaz. Ek bütçe talebinde yeniden yolluk istenmez. Proje ile ilgili değişiklik talepleri komisyon tarafından karara bağlanır

İptal edilen veya yürürlükten kaldırılan proje kapsamında satın alınan demirbaşlar ve kalan tüketim malzemesi geri alınır. Demirbaşların geri alınamadığı durumlarda bu demirbaşların bedelleri dâhil olmak üzere tüm harcamaların bedelleri yasal faizi ile birlikte proje yürütücüsünden geri alınır. 

İptal edilen projenin yürütücüsü 3(üç) yıl süre ile yeni bir proje teklifinde bulunamaz.